W przypadku, jeżeli coś stałoby się z DEGIRO, segregacja aktywów pomiędzy DEGIRO a klientami gwarantuje, że środki i pozycje klienta nie ucierpiałyby poprzez takie wydarzenie. Środki klientów są przechowywane oddzielnie od aktywów DEGIRO i w związku z tym nie mogą służyć jako zaspokojenie potencjalnych roszczeń kredytodawców DEGIRO. W momencie, kiedy coś przydarzyłoby się DEGIRO, aktywa klienta pozostają jego własnością.
W mało prawdopodobnej sytuacji, gdyby oddzielne aktywa klientów nie mogły być im zwrócone, DEGIRO podchodzi pod Niemiecki Program Ochrony Inwestorów, który kompensuje starty od niezwróconych aktywów do 90% (maksymalnie do 20,000 EUR)
Ponad to, jakiekolwiek środki zdeponowane w DEGIRO Cash Account z flatexDEGIRO Bank AG będą gwarantowane do 100,000 EUR zgodnie z Niemiecką Gwarancją Depozytów. Więcej informacji na temat Niemieckiego Programu Ochrony Inwestorów i z Niemieckiej Gwarancji Depozytów znajdą Państwo w na stronie Bafin tutaj (w języku angielskim)
Popularnym nieporozumieniem jest, że limit 20,000 EUR w ramach Niemieckiego Programu Ochrony Inwestorów i Kompensaty, jeśli coś przydarzy się DEGIRO (na przykład spółka ogłosi upadłość), inwestorzy posiadający ponad 20,000 w DEGIRO stracą wszystko przewyższające tę kwotę.
Jednak to nie tak wygląda. Segregacja aktywów obowiązuje właśnie w celu ochrony aktywów klientów w takiej sytuacji.
Program ochrony inwestorów wchodzi w życie tylko w sytuacji, jeśli DEGIRO zawiedzie w podjęciu odpowiednich kroków mających chronić aktywa klientów, bądź w sytuacji malwersacji ze strony DEGIRO.