Tak, można dokonywać transakcji w walucie obcej bez każdorazowej wymiany walut. W tym celu należy zmienić ustawienia wymiany walut dla właściwej waluty z AutoFX na manualną.
W momencie, kiedy klient ustawi manualną wymianę walut, DEGIRO nie będzie dłużej dokonywać automatycznej konwersji pomiędzy daną walutą a walutą bazową dla konta klienta. Na przykład, jeżeli manualna wymiana jest aktywowana dla USD, środki ze sprzedaży instrumentu finansowego denominowanego w dolarach, pozostaną w USD do momentu manualnej konwersji przez klienta.
Środki zaksięgowane w innych walutach są dostępne w przeglądzie portfela.
W przypadku reinwestowania środków w dolarach kwota zostanie pobrana z Cash Account dolarowego.
W przypadku chęci zainwestowania w inną walutę/produkt denominowany w innej walucie, środki w USD musiałyby być najpierw wymienione na tę walutę, albo na walutę bazową, jeżeli dla danej waluty funkcja AutoFX byłaby włączona. W przypadku chęci wypłaty środków dolary musiałyby być wymienione najpierw na walutę bazową konta (i potem w przypadku polskiej platformy, bazowa waluta musiałaby zostać wymieniona na PLN w celu dokonania wypłaty).
Warto wiedzieć
- Może minąć kilka minut zanim nasz system całkowicie przetworzy zmianę z AutoFX na Manualną lub odwrotnie. Dlatego prosimy wziąć pod uwagę czas przetwarzania od 5 do 10 minut przy składaniu zlecenia w obcej walucie po przełączeniu ustawień walutowych.
- Oczekujące zlecenia nie są dotknięte zmianą przelicznika walutowego. Jeśli złożyli Państwo zlecenie w obcej walucie, gdy AutoFX był włączony, środki pieniężne dla tego zlecenia zostaną przeliczone automatycznie, gdy zlecenie zostanie zrealizowane, niezależnie od tego, czy w międzyczasie wyłączyli Państwo AutoFX.