W momencie składania zlecenia, klient wybiera czas, w jakim zlecenie ma pozostać aktywne. Dostępne są zlecenia dzienne i ciągłe (GTC). Zlecenie dzienne pozostanie otwarte do momentu wykonania zlecenia podczas danego dnia handlowego bądź do zamknięcia danego rynku. Jeżeli zlecenie nie zostało wykonane w ciągu danego dnia, zlecenie zostanie usunięte z rynku.
Dla odmiany zlecenie ciągłe (GTC) zostanie wystawione następnego dnia roboczego, jeżeli nie zostało wykonane do końca poprzedniego dnia roboczego. Sposób w jaki działają zlecenia ciągłe, zależy od giełdy. Na przykład zlecenia wystawione na Euronext będą ważne przez rok, a te wystawione na rynkach amerykańskich przez 90 dni. Nie ma gwarancji, że dane zlecenie pozostanie cały czas przez taki okres aktywne. Zlecenie może zostać usunięte na przykład poprzez działanie korporacyjne na danej spółce albo poprzez osiągnięcie ceny rynkowej, zbyt odbiegającej od tej wystawionej w zleceniu. W związku z tym klient powinien śledzić status swoich otwartych zleceń.
Answer