Prywatność i pliki cookies w DEGIRO

DEGIRO szanuje i chroni prywatność Klienta. Można odwiedzać naszą Stronę internetową anonimowo. DEGIRO nie jest zainteresowane nazwiskami ani innymi informacjami ujawniającymi tożsamość odwiedzających naszą Stronę internetową. Informacje o użytkowniku lub jego komputerze będą rejestrowane w DEGIRO wyłącznie ze względów technicznych lub w związku z Klientem. Odbywa się to za pomocą pliku cookie lub innych środków.

Oświadczenie dotyczące prywatności

DEGIRO traktuje prywatność i bezpieczeństwo danych osobowych swoich Klientów bardzo poważnie. Nasze oświadczenie o ochronie prywatności wyjaśnia kwestie dotyczące informacji, które zbieramy od Klientów; dlaczego zbieramy te dane i w jaki sposób zapewniamy, że są one bezpieczne. Poniżej omawiamy prawa, jakie Klienci posiadają w kwestii swoich danych osobowych. Prosimy uważnie przeczytać to oświadczenie, ponieważ wszyscy Klienci muszą rozumieć, w jaki sposób obchodzimy się z ich danymi osobowymi.

Kim jesteśmy?

DEGIRO to podmiot finansowy zarejestrowany w Holandii, który jest administratorem danych zgodnie z definicją w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych (lub RODO). W przypadku pytań dotyczących kwestii ogólnych, prosimy o kontakt mailowy pod adresem: klienci@degiro.pl. Możliwe jest również skontaktowanie się z naszym Specjalistą ds. ochrony danych za pośrednictwem adresu privacy@degiro.pl.

Siedzibą firmy DEGIRO jest DeGiro BV, Rembrandt Tower - 9 piętro, 1096 HA Amsterdam, Holandia.

Co rozumiemy przez termin dane osobowe?

Dane osobowe to wszelkie informacje odnoszące się do Klientów lub mogące służyć do ich identyfikacji.

Klienci DEGIRO podają nam niektóre swoje dane osobowe, w tym imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail. Może to również obejmować protokół internetowy lub adresy IP, które w pewnych okolicznościach mogą być używane do identyfikacji użytkownika.

W przypadku, gdy podmiot korporacyjny lub profesjonalny zamierza zostać naszym Klientem, zbieramy również dane osobowe, które dotyczą zainteresowanych osób w firmie, na przykład dyrektorów, UBO, upoważnionych przedstawicieli itp.

Co rozumiemy przez przetwarzanie?

Przetwarzanie to termin prawny. Jest to bardzo szeroka koncepcja, która obejmuje działania podejmowane w odniesieniu do danych osobowych, takie jak: zbieranie, rejestrowanie, organizacja, strukturyzacja, przechowywanie, adaptacja lub zmiana, wyszukiwanie, konsultowanie, wykorzystanie, ujawnianie poprzez transmisję, rozpowszechnianie lub inne udostępnianie, dostosowanie lub połączenie, ograniczenie, usunięcie lub zniszczenie.

Ilekroć DEGIRO przeprowadza przetwarzanie danych osobowych, robimy to w zgodzie z odpowiednią regulacją prywatności.

Jak zbieramy dane?

Poniżej znajdziesz przykłady, w jaki sposób zbieramy dane osobowe od naszych Klientów:

  • kiedy Klienci dzielą się informacjami poprzez e-mail, za pośrednictwem Strony internetowej, WebTrader, telefonicznie, na piśmie lub w inny sposób. Obejmuje to na przykład informacje podane podczas rejestracji, w celu uzyskania dalszych informacji, wprowadzenie promocji lub ankiety;
  • podczas odwiedzania naszych Stron internetowych będziemy automatycznie zbierać informacje, w tym adres IP. Zbieramy również informacje o wizycie Klienta na Stronie internetowej, w tym pełną ścieżkę kliknięć i ruch myszy, odwiedzanie Strony internetowej, wyszukiwane hasła i inne informacje o interakcji na Stronie internetowej;
  • możliwe, że otrzymamy informacje o Klientach od agencji ratingowych, ten pobór informacji jest przeprowadzany zgodnie z Umową Kliencką;
  • w przypadku Klientów korporacyjnych zbieramy również informacje, które są publicznie dostępne w odniesieniu do UBO firmy;
  • w przypadku wizyty osobistej, dla bezpieczeństwa zbieramy obrazy gości korzystając z CCTV.

Dlaczego przetwarzamy dane osobowe Klientów?

DEGIRO gromadzi dane osobowe z następujących powodów:

  • przestrzeganie zobowiązań prawnych i regulacyjnych;
  • działania marketingowe; i
  • realizacja zobowiązań umownych.

DEGIRO, jako firma inwestycyjna ma szereg obowiązków regulacyjnych, które wymagają przetwarzania danych Klienta; identyfikacja Klienta jest jednym z głównych powodów, dla których gromadzimy i przetwarzamy dane osobowe. Ponadto obowiązują nas dodatkowe zobowiązania prawne i regulacyjne, współpraca z sądami i uprawnionymi organami ścigania oraz zapobieganie przestępstwom i wykrywanie ich. Poza tym, gdy ktoś kontaktuje się z DEGIRO w celu uzyskania dodatkowych informacji DEGIRO musi mieć możliwość skontaktowania się z tym Klientem lub potencjalnym Klientem, lub gdy Klient poprosi nas o przesłanie naszych okresowych biuletynów. DEGIRO ma również zobowiązania umowne, które oznaczają, że musimy przetwarzać dane swoich Klientów w celu wypełnienia tych zobowiązań.

Kiedy DEGIRO przetwarza dane osobowe swoich Klientów, robi to, wykorzystując minimalną ilość danych, aby zapewnić osiągnięcie celu.

Do czego używamy danych osobowych?

DEGIRO może na przykład wykonać następujące czynności w odniesieniu do danych osobowych swoich Klientów:

Akceptacja Klienta

Regulacje prawne wymagają na DEGIRO weryfikację tożsamości Klientów, bez tych informacji DEGIRO nie może świadczyć swoich usług. Przy pomocy danych osobowych Klientów możemy na przykład:

  • skontaktować się z nimi;
  • dokonać odpowiednich kontroli, aby upewnić się, że mogą oni zostać Klientami DEGIRO;
  • zrewidować prośbę, aby mogli zostać naszymi Klientami bądź dokonać zmiany Profilu;
  • przechowywać dane w naszej administracji i aktualizować je, gdy pojawią się zmiany;
  • zarządzać Profilem (Profilami), w tym indywidualnym profilem ryzyka; które są oparte na wewnętrznych zasadach akceptacji Klienta.

Zmniejszanie ryzyka

Ponosimy odpowiedzialność za bezpieczeństwo i stabilność sektora finansowego. Mamy również obowiązek wobec wszystkich naszych Klientów. W związku z tym, wykorzystujemy ich dane osobowe w celu zarządzania, a przez to zmniejszania ryzyka.

Można zauważyć na przykład:

  • jeśli ryzyko na koncie przekroczy dopuszczalne limity, skontaktujemy się w celu umożliwienia przywrócenia tych ograniczeń do dozwolonych limitów.

Można nie zauważyć większości z poniższych, niemniej procesy te są implementowane, dla celów ochrony:

  • zapisujemy adres IP podczas odwiedzania naszej Strony internetowej. Może to zostać wykorzystane w przypadku sporu dotyczącego tego, kto uzyskał dostęp do konta lub bezpieczeństwa firmy, na przykład środki zapobiegawcze przeciwko atakom DDoS;
  • zapewniamy dobry poziom bezpieczeństwa i inwestujemy w zasoby, które chronią Klientów i nas samych przed wszelkiego rodzaju przestępstwami;
  • przeprowadzamy wewnętrzne kontrole jakości, w celu określenia możliwych problemów, ryzyka i testów w celu zapewnienia właściwego wdrożenia prawodawstwa;
  • zapewniamy odpowiednią sprawozdawczość regulacyjną;
  • upewniamy się, że pozostajemy firmą stabilną finansowo (zarządzanie ryzykiem).

Zobowiązania prawne

Istnieje wiele zobowiązań prawnych, których DEGIRO, jako firma inwestycyjna musi przestrzegać.

  • identyfikacja Klientów: sprawdzamy, kim są nasi potencjalni Klienci i upewniamy się, że posiadają wystarczającą wiedzę, aby umożliwić nam oferowanie naszych usług;
  • przekazujemy dane osobowe konkretnym organizacjom, które są upoważnione do zarządzania takich informacji, na przykład organom podatkowym, organom nadzoru finansowego lub gdy jesteśmy prawnie zobowiązani do dzielenia się tymi informacjami, na przykład podczas dochodzenia w sprawie karnej;
  • mamy również szereg zobowiązań wynikających z przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy.

Działania marketingowe

W DEGIRO chcemy informować naszych Klientów na bieżąco. Na przykład wiadomości e-mail, biuletyny, oferty lub aktualizacje naszego WebTrader lub aplikacji mobilnej.

  • możemy na przykład zbierać wyszukiwania na Stronie internetowej DEGIRO, aby zapewnić, że nasze często zadawane pytania są aktualne z potrzebami Klientów. Informacje te są zanonimizowane, więc nikt nie jest w stanie ustalić, który Klient zadaje pytanie;
  • używamy zanonimizowanych danych, aby zapewnić skuteczność naszych kampanii marketingowych.

Jeśli Klient nie chce otrzymywać niektórych z tych informacji, może skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta lub zrezygnować z subskrypcji za pomocą przycisku w wiadomości marketingowej.

Ulepszania i innowacje

Możemy również wykorzystywać dane osobowe do badań analitycznych, co pozwala nam znaleźć lepsze rozwiązania i zapewnić, że nadal będziemy innowacyjni.

Kiedy przeprowadzamy te badania, używamy minimalnych ilości danych, jakie są wymagane i robimy to w taki sposób, aby informacje były albo pseudonimizowane, albo anonimizowane.

Google Analytics

Aby Strona internetowa DEGIRO była łatwa w obsłudze dla Klientów oraz aby ocenić sukces kampanii, DEGIRO korzysta z Google Analytics. DEGIRO podpisało umowę o korzystanie z tej usługi i zapewnia, że dane są w jak największym stopniu anonimizowane, łącznie z maskowaniem części adresu IP.

Od kogo zbieramy dane osobowe?

Możemy mieć (wybrane) dane osobowe każdego, kto ma kontakt z DEGIRO. Jeśli Klient poprosi o dodatkowe informacje, będą one przechowywane oraz dostarczane podczas realizowania takiej prośby.

Zgodnie z prawem jesteśmy zobowiązani do posiadania danych osobowych wszystkich naszych Klientów. Informacje te są gromadzone podczas rejestracji i wymagane w razie potrzeby. W niektórych przypadkach może być konieczne wykorzystanie przez nas stron trzecich w celu zweryfikowania lub zebrania informacji.

Jakie dane osobowe są gromadzone?

Dane o Klientach

Obejmuje to imię i nazwisko, adres, numer telefonu i adres e-mail. W przypadku Klientów korporacyjnych, zbieramy również informacje dotyczące firmy lub fundacji. W przypadku konta dla niepełnoletnich lub konta współdzielonego, informacje o dodatkowych posiadaczach konta również zostaną zebrane. Będziemy także prosić o kopie dowodów osobistych i personalnych numerów, takich jak numer identyfikacji podatkowej lub odpowiednie identyfikatory.

Historia transakcji

Oprócz danych osobowych, które DEGIRO posiada w odniesieniu do Klientów, prowadzimy również historyczny rejestr transakcji oraz zleceń.

Historia kontaktów

Śledzimy momenty, kiedy Klient kontaktował się z DEGIRO, w tym nagrania telefoniczne, wiadomości e-mail lub inne sposoby komunikacji z nami.

Odwiedzanie Strony internetowej i korzystanie z aplikacji mobilnej

Po odwiedzeniu Strony internetowej DEGIRO, zbieramy również adres IP, który jest używany. Jeśli adres IP zostanie wykorzystany, na przykład za pomocą Google Analytics, zostanie to zrobione w sposób zanonimizowany.

Zewnętrzne źródła danych

Zdarzają się sytuacje, w których DEGIRO będzie korzystało z zewnętrznych dostawców danych, jak np. sprawdzenie w odpowiedniej Izbie Handlowej lub w przypadku, gdy wymagana jest kontrola kredytowa.

W przypadku, gdy DEGIRO przeprowadza kontrole kredytowe (BKR), stosowana jest najściślejsza poufność tych informacji. Każda osoba, która ma dostęp do tych informacji, robi to wyłącznie w ramach wykonywania swoich obowiązków i zapewnia, że odpowiednie przepisy dotyczące ochrony danych są w pełni przestrzegane. W przypadku pytań dotyczących przeprowadzania kontroli BKR, prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.

Wrażliwe dane osobowe

Wrażliwe dane osobowe obejmują takie dane, jak numer identyfikacji podatkowej, historia kryminalna, dane biometryczne, przekonania polityczne, orientacje seksualną lub pochodzenie etniczne itp. Jeżeli konieczne jest przetwarzanie wrażliwych danych osobowych, obowiązują w tym zakresie bardziej rygorystyczne przepisy.

W DEGIRO nigdy nie wykorzystujemy poufnych danych dotyczących zdrowia, przekonań religijnych, przekonań politycznych lub filozoficznych, orientacji seksualnej czy pochodzenia etnicznego.

Mamy prawny obowiązek identyfikacji naszych Klientów, dlatego do tego celu potrzebujemy numeru identyfikacji podatkowej.

Komu udostępniamy dane osobowe?

Zasadniczo nie udostępniamy takich informacji osobom trzecim. Możliwe, że możemy udostępniać dane osobowe w ramach Grupy, do której należy DEGIRO. Wszyscy członkowie Grupy, do których należy DEGIRO, mają tą samą ścisłą politykę prywatności. Policja, sądownictwo, organy regulacyjne i organ podatkowy mogą również żądać od nas informacji na podstawie prawa. Jednakże stosujemy procedury zapewniające, że wszelkie udostępnienie informacji jest zgodne z prawem i jest proporcjonalne.

Usługodawcy

W przypadku, gdy DEGIRO korzysta z pomocy dostawcy, będziemy dążyć do poinformowania Klienta o korzystaniu z usług strony trzeciej i ograniczeniu udostępniania danych osobowych ściśle do tego, co jest wymagane w przypadku konkretnego zlecenia.

W przypadku korzystania z Morgan Stanley Liquidity Funds, możliwe, że będziemy musieli przekazać im informacje o tym, kim jest Klient. W przypadku, gdy informacje te zostaną przekazane firmie Morgan Stanley, dokonane to zostanie z odpowiednimi zabezpieczeniami.

Z innymi firmami na własną prośbę

Czasem dzielimy się danymi osobowymi z innymi firmami wyłącznie na prośbę Klienta. Gdy to się stanie, określimy to w umowie dotyczącej udostępniania informacji.

Instytucje rządowe i regulacyjne

Jako firma inwestycyjna regulowana w Holandii, są chwile, kiedy otrzymujemy wnioski o informacje dotyczące naszych Klientów. Zgodnie z prawem jesteśmy zobowiązani do dostarczenia regulatorom tych informacji. Dodatkowo mamy prawne zobowiązania, które wymagają od nas dzielenia się informacjami z organami rządowymi i właściwymi organami prawnymi. Przepisy dotyczące ochrony danych, które obejmują DEGIRO, mają również zastosowanie do tych organów.

DEGIRO, jako kwalifikowany pośrednik, może wymieniać informacje bezpośrednio z Internal Revenue Service w celu ustalenia statusu osoby spoza USA i w stosownych przypadkach uzyskania obniżonej stawki potrącenia podatku u źródła.

DEGIRO będzie również w określonych okolicznościach dzielić się informacjami z właściwymi organami podatkowymi.

Jak długo przechowujemy dane osobowe?

Od momentu stania się Klientem DEGIRO, przechowujemy dane osobowe przez cały okres naszej współpracy, mamy uzasadnioną potrzebę biznesową, aby to zrobić. Po zakończeniu związku jesteśmy zobowiązani do przechowywania tych danych osobowych przez okres pięciu lat. Musimy zachować te dane, aby zapewnić, przestrzeganie zobowiązań prawnych, takich jak zwalczanie przestępstw finansowych lub rozstrzyganie wszelkich sporów, bądź wszczęcie obrony prawnej.

Jak chronimy dane osobowe?

Bezpieczeństwo

Spędzamy dużo czasu i zasobów, w celu zapewnienia, aby nasze systemy jak i dane osobowe posiadały odpowiednie środki bezpieczeństwa. W przypadku naruszenia naszych systemów poinformujemy o tym odpowiednie władze i upewnimy się, że nasi Klienci są również poinformowani.

Posiadamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych osobowych przed nieautoryzowanym dostępem, w tym przed przypadkową utratą, zniszczeniem lub ujawnieniem danych. Ograniczamy dostęp do danych osobowych, więc tylko pracownicy, którzy potrzebują dostępu do danych Klienta, mają do nich dostęp. Aby zapewnić, by każde nowe przetwarzanie było uzasadnione i zgodne z prawem, wykonujemy ocenę skutków ochrony danych i przeprowadzamy monitorowanie dowolnych zewnętrznych procesorów danych.

Poufność

Wszyscy nasi pracownicy podpisali umowę o zachowaniu poufności, zgodzili się na wewnętrzny kodeks postępowania i przestrzegają Przysięgi obietnicy w sektorze finansowym. Ponadto tylko upoważnieni pracownicy mogą przeglądać i przetwarzać dane osobowe.

Nadzór

  • Jesteśmy nadzorowani przez Holenderski Urząd Ochrony Danych (Autoriteit Persoonsgegevens) w celu zapewnienia przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych, (która pochodzi z RODO).
  • DEGIRO działa pod nadzorem behawioralnym Holenderskiego Urzędu ds. Rynków Finansowych (AFM) i nadzoru ostrożnościowego nad Holenderskim Bankiem Centralnym (DNB).

Czy dane osobowe są wykorzystywane w automatycznym podejmowaniu decyzji?

Czasami, na przykład, w przypadku zmiany profilu z Basic na Active lub Trader, bądź Day Trader, automatycznie sprawdzimy konto w oparciu o informacje z Bureau Krediet Registratie. W przypadku wystąpienia problemu w świadczeniu usług środków debetowych, Obsługa Klienta skontaktuje się z Klientem, aby poinformować go, że nie może skorzystać z usług środków debetowych i jak postępować w tym przypadku.

Prawa Klienta

  1. Prawo dostępu:

    prawo dostępu do wszelkich danych osobowych przechowywanych przez DEGIRO na temat Klienta. Możemy dostarczyć kopię tych informacji, jeżeli Klient ma takie życzenie. Można skontaktować się z odpowiednim działem obsługi technicznej DEGIRO, który może dostarczyć te informacje po dopełnieniu procedur bezpieczeństwa.

  2. Prawo do sprostowania:

    jeśli Klient uzna swoje dane za nieprawidłowe lub nieaktualne, powinien skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, aby poprosić o aktualizację swoich danych.

  3. Reklamacje:

    w przypadku reklamacji na przetwarzanie danych osobowych, prosimy skontaktować się z odpowiednim Biurem Obsługi Klienta lub ze Specjalistą ds. ochrony danych na adres privacy@degiro.pl

  4. Autoriteit Persoonsgegevens:

    w ramach RODO, Klient ma prawo złożyć reklamację na przetwarzanie swoich danych osobowych do Autoriteit Persoonsgegevens.

W ramach RODO, Klient ma inne prawa, które mogą być możliwe w określonych okolicznościach:

  1. Prawo do usunięcia:

    w pewnych okolicznościach możemy usunąć niektóre lub wszystkie dane osobowe.

  2. Prawo do ograniczenia przetwarzania:

    Klient może poprosić DEGIRO o ograniczenie sposobu przetwarzania danych osobowych.

  3. Prawo do przenoszenia danych:

    Klient może poprosić o przesłanie danych w celu przesłania ich stronie trzeciej.

  4. Prawo do sprzeciwu:

    Klient ma prawo sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie uzasadnionych interesów.

  5. Prawo do zaprzestania marketingu:

    możliwe jest zaprzestanie wykorzystywania danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego. Można to zrobić za pomocą przycisku anulowania subskrypcji w e-mailach marketingowych lub kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta. Należy pamiętać, że w przypadku określonych komunikatów jesteśmy zobowiązani do poinformowania użytkownika i dla tych wiadomości nie będzie można zrezygnować z subskrypcji, na przykład wiadomości dotyczące zmian w Umowie Klienckiej.

Ponadto, w przypadku, gdy zgoda była wymagana do przetwarzania danych osobowych, Klient ma prawo wycofać swoją zgodę na dane w dowolnym momencie.

Powyższe wnioski zostaną rozpatrzone przez DEGIRO i zostaną rozpatrzone w rozsądnym terminie. Należy pamiętać, że niektóre z tych wniosków mogą nie zostać pozytywnie rozpatrzone, na przykład w przypadkach, w których spowodowałoby to niespełnienie przez DEGIRO wymogu prawnego lub możliwości dochodzenia, bądź obrony roszczenia prawnego.

Nasz pogląd na prywatność

W DEGIRO zaufanie naszych Klientów jest fundamentalne dla naszych relacji. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby nasi Klienci wierzyli w sposób, w jaki traktujemy ich dane osobowe. Dokładamy wszelkich starań, aby dane Klienta były bezpieczne i przetwarzane wyłącznie po uzyskaniu autoryzacji.

Przetwarzając dane osobowe, zawsze upewniamy się, że jest to dla nas niezbędne. W miarę możliwości anonimizujemy dane osobowe lub gdy nie jest to możliwe, wykorzystujemy wyłącznie te dane, które są bezwzględnie konieczne. W celu przetwarzania danych osobowych zapewniamy również, że koncepcja „prywatności od samego początku” jest podstawą naszego rozwoju.

Nasza polityka prywatności jest regularnie aktualizowana, ponieważ prawo i regulacje podlegają ciągłym zmianom oraz rewidujemy zasady, aby zapewnić ich aktualność.

Pytania dotyczące prywatności

W przypadku dodatkowych pytań dotyczących prywatności lub danych osobowych, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

W przypadku chęci złożenia reklamacji odnośnie, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe, prosimy o kontakt ze Specjalistą ds. ochrony danych na adres privacy@degiro.pl. Prosimy zwrócić uwagę podczas kontaktu ze Specjalistą ds. ochrony danych, iż otrzymana odpowiedź będzie w języku holenderskim bądź angielskim. Inspektor rozpatrzy reklamację i podejmie odpowiednie działania w celu rozwiązania problemu.

Jeśli Klient uzna, że jego dane osobowe nie zostały odpowiednio przetworzone zgodnie z prawem, może skontaktować się z Autoriteit Persoonsgegevens i złożyć reklamację.

Cookies

Co to jest plik cookie?

Cookies to małe pliki, które są zapisywane na twardym dysku komputera użytkownika. Cookies powodują, że przeglądarka jest rozpoznawana przez serwer internetowy DEGIRO.

Dlaczego DEGIRO korzysta z plików cookies i obrazów Web Beacon?

Strony internetowe nie mają pamięci. Osoba odwiedzająca różne strony na stronę w obrębie jednego portalu, jest zawsze traktowana przez serwer jako nowy gość. Cookies powodują, że przeglądarka rozpoznaje stronę internetową. Obrazy Web Beacon działają prawie tak samo jako cookies.

Czy wszystkie pliki cookies działają tak samo?

Nie. Istnieją różnice między plikami cookies. Różnica polega na funkcji, czasie trwania i informacji o właścicielu, jakie rozpoznaje plik cookie.

 

Funkcja:

Techniczny plik cookie jest potrzebny wyłącznie do tego, aby umożliwić użytkownikom korzystanie (pod względem technicznym) z określonych funkcji. Chodzi na przykład o dostęp do chronionych lub zabezpieczonych części strony internetowej. Bez pliku cookie takiego typu niektóre usługi, takie jak logowanie, koszyk sklepowy i płatności elektroniczne, mogą nie działać.

Plik cookie zbiera informacje do analiz na temat sposobu korzystania przez użytkownika ze strony internetowej. Na przykład, która z podstron jest najczęściej odwiedzania i dokąd prowadzą komunikaty błędów. Celem pliku cookie takiego typu jest zapewnienie administratorowi strony poznania sposobu działania strony oraz jej usprawnienia. Taki plik cookie przyczynia się również do komfortu użytkowników.

Plik cookie funkcjonalny przechowuje wybory dokonywane przez użytkownika. Są to wybory dotyczące na przykład żądanej nazwy użytkownika, waluty, języka lub regionu. W ten sposób użytkownik nie musi za każdym razem na nowo podawać tego, co potrzebuje, ani swoich preferencji. Plik cookie funkcjonalny przyczynia się również w ten sposób do komfortu użytkowników.

Plik cookie reklamowy jest wykorzystywany do jak najbardziej szczegółowego profilowania reklam do użytkownika strony, aby nie wyświetlała mu się za każdym razem ta sama reklama oraz w celu mierzenia skuteczności kampanii reklamowych. Pliki te są najczęściej umieszczane przez agencje reklamowe za zgodą administratora strony. Zapisują one informację o odwiedzinach na stronie.

Czas trwania:

Plik cookie sesji jest instalowany na komputerze użytkownika i zbiera dane dopóki użytkownik rzeczywiście przegląda stronę. Po zamknięciu przeglądarki plik cookie zostaje usunięty.

Plik cookie stały instaluje się na komputerze użytkownika na ustalony (dłuższy) czas.

Plik cookie własny (first party cookie) to plik powiązany ze stroną, jaką użytkownik przegląda w danym momencie. Jest to np. plik cookie DEGIRO podczas odwiedzin pod adresem www.degiro.pl lub na powiązanych subdomenach.

Plik cookie zewnętrzny (third party cookie) to plik umieszczany przez innego właściciela niż DEGIRO (administratora odwiedzanej strony). Są to na przykład usługodawcy oferujący reklamy i (zewnętrzni) właściciele aplikacji, których reklama bądź aplikacja jest zintegrowana z odwiedzaną stroną.

Co to jest obraz Web Beacon?

Obraz Web Beacon to elektroniczny obraz o wymiarach jednego piksela (1 x 1) lub tak zwany „bezbarwny GIF” w kodzie strony internetowej. Obrazy Web Beacon działają prawie tak samo jak pliki cookies. Ponadto obrazy Web Beacon są wykorzystywane do śledzenia wzorców ruchu użytkowników z jednej strony na drugą w celu optymalizacji ruchu na stronie.

Co mogę zrobić, jeśli nie chcę (niektórych) plików cookies?

W ustawieniach przeglądarki (np. Internet Explorer, Safari, Firefox, Mozilla lub Chrome) użytkownik może podać, czy akceptuje pliki cookies, a jeśli tak — to jakie. Różni się to w zależności od przeglądarki, w której znajdują się te ustawienia. Za pomocą funkcji pomocy przeglądarki można ustalić dokładną lokalizację i sposób działania.

W przypadku zablokowania (niektórych) plików cookies należy pamiętać, że korzystanie z naszej Strony internetowej lub jej funkcjonalności może okazać się niemożliwe.

Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać reklamowych plików cookies, można aktywować w swojej przeglądarce funkcję „do not track”. Na stronie www.youronlinechoices.eu użytkownik może pozostawić informację, że nie chce otrzymywać plików cookies od firm reklamowych.

Do jakich celów DEGIRO wykorzystuje dane osobowe?

Po wyrażeniu zgody przez użytkownika lub po wejściu do grona Klientów DEGIRO, firma zarejestruje uzyskane dane (osobowe). Bez tych danych DEGIRO nie może prowadzić swojej działalności. DEGIRO i grupy kapitałowe DEGIRO wykorzystują dane do świadczenia usług, w celu przekazywania informacji o (nowych) produktach oraz usługach DEGIRO i grup kapitałowych, do anonimowych analiz statystycznych oraz w celu spełnienia obowiązków ustawowych.

Wszystkie rozmowy telefoniczne między Klientem a DEGIRO są nagrywane. Nagrania te są przechowywane i mogą być wykorzystywane do następujących celów:

  • dostarczenie dowodów, na przykład w przypadku różnic w interpretacji lub braku zgody co do treści rozmowy telefonicznej;
  • ocena jakości świadczenia usług;
  • cele szkoleniowe, coachingowe i ewaluacyjne.

Staranność

DEGIRO przywiązuje dużą wagę do sposobu przetwarzania danych (osobowych) zgodnego z istniejącymi gwarancjami ochrony prywatności. DEGIRO przestrzega przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o nadzorze finansowym we wszystkich działaniach. Dane (osobowe) nie są przekazywane podmiotom trzecim poza DEGIRO i grupami kapitałowymi należącymi do DEGIRO bez jednoznacznej zgody użytkownika, chyba że wymagają tego zobowiązania ustawowe DEGIRO.

Strony internetowe innych podmiotów

DEGIRO i grupy kapitałowe nie ponoszą odpowiedzialności za zasady prywatności na innych stronach internetowych, również wtedy, jeśli są one połączone ze stronami internetowymi DEGIRO i jej grup kapitałowych poprzez hiperłącza lub w inny sposób.

Wykonanie praw

Użytkownik ma prawo wglądu do swoich danych i ich korygowania w razie potrzeby. W tym celu należy skontaktować się z DEGIRO poprzez Stronę internetową.

Chętnie będziemy informować drogą mailową o (nowych) produktach i usługach DEGIRO oraz grup kapitałowych. Jeśli użytkownik tego nie chce, może przesłać informację na adres klienci@degiro.pl.

Zmiany

DEGIRO zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce prywatności. Zaleca się regularne sprawdzanie tej polityki prywatności podczas odwiedzania Strony internetowej.

Gdy nasi Klienci uznają, że zasady polityki prywatności są łamane, lub nie są zadowoleni z innych aspektów naszych usług, mają oni możliwość złożenia reklamacji. Chętnie poznamy opinię naszych Klientów. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Specjalistę ds. zgodności DEGIRO, a w przypadku gdy decyzja nie będzie satysfakcjonująca, istnieje możliwość zwrócenia się do Instytutu Reklamacji Usług Finansowych, skr. poczt. 93257, 2509 AG Haga (www.kifid.nl).

Uwaga: Inwestowanie wiąże się z ryzykiem. Możesz stracić (część) swojego depozytu. Radzimy inwestować jedynie w te produkty, które są zgodne z Twoją wiedzą i doświadczeniem.

Uwaga:
Inwestowanie wiąże się z ryzykiem. Możesz stracić (część) swojego depozytu. Radzimy inwestować jedynie w te produkty, które są zgodne z Twoją wiedzą i doświadczeniem.