Aby uniknąć phishingu za pośrednictwem fałszywych witryn internetowych, chcielibyśmy podzielić się kilkoma prostymi wskazówkami na temat tego, jak rozpoznać naszą oficjalną komunikację.
Przed wprowadzeniem jakichkolwiek danych osobowych należy zawsze sprawdzić adres URL witryny. Na wszystkich naszych witrynach internetowych używamy tylko pełnego określenia „DEGIRO” oraz oficjalnej domeny dla danego kraju. W przypadku Polski jest to: https://www.degiro.pl.
Oprócz sprawdzenia samego adresu URL, należy również upewnić się, że korzystasz z oficjalnej witryny DEGIRO, sprawdzając, czy zamknięta kłódka jest wyświetlana w pasku wyszukiwania obok adresu URL. Wszystkie oficjalne strony internetowe DEGIRO posiadają ważny certyfikat. Po prostu klikając kłódkę, menu określi, czy obecny jest ważny certyfikat dla DEGIRO. Prosimy nie odwiedzać (tak zwanej) strony DEGIRO bez zamkniętej kłódki, ponieważ będzie to fałszywa strona internetowa.
Sprawdź, czy istnieje certyfikat należący do DeGiro B.V.
Używamy różnych adresów e-mail, aby kontaktować się z Klientami, w zależności od rodzaju komunikacji. Na przykład, ogólna komunikacja w ramach newslettera jest wysyłana z newsletter@degiro.pl, podczas gdy nasz BOK korzysta z adresu e-mail klienci@degiro.pl. Chociaż pierwsza część adresu e-mail może się różnić, oficjalne adresy e-mail DEGIRO zawsze kończą się na „@degiro.pl”, „@account.degiro.com”, „@mail.degiro.com”, „@degiro.eu” lub „@degiro.com”.
Istnieją dwa sposoby logowania się na naszą platformę:
Często w naszej komunikacji podajemy linki do plików, aby umożliwić skuteczne odnajdowanie określonych informacji. Podobnie jak w przypadku naszych witryn internetowych, linki do plików wykorzystują nazwę „DEGIRO” zapisaną w całości, po której następuje domena najwyższego poziomu dla danego kraju „degiro.pl” lub, w przypadku dokumentów międzynarodowych, „degiro.com”.
W naszej komunikacji nigdy nie będziemy prosić o podanie hasła. Wszelkie komunikaty żądające takich informacji powinny być ignorowane.
Jako broker zajmujący się wyłącznie realizacją zleceń nie udzielamy porad inwestycyjnych. Kiedy (przypuszczalny) pracownik DEGIRO kontaktuje się z Klientem telefonicznie, e-mailem lub w inny sposób, aby udzielić porady i/lub poprosić o login, nie należy odpowiadać na takie pytanie. Ponadto nigdy nie będziemy bezpośrednio łączyć się ze stroną logowania. Zamiast tego możemy skorzystać z oficjalnej strony głównej lub dowolnej innej strony, na której można znaleźć przycisk logowania. Nie będziemy już łączyć się bezpośrednio ze stroną logowania.
Aby zapewnić dodatkowe środki bezpieczeństwa konta, uprzejmie prosimy o włączenie uwierzytelniania dwuskładnikowego. Jest to dodatkowe ustawienie zabezpieczeń, które możesz włączyć na swoim koncie. Aby dodać tę możliwość, należy przejść do „Profilu” na koncie DEGIRO, wybrać „Bezpieczeństwo”, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami, aby zainstalować „uwierzytelnianie dwuskładnikowe”.
Uważaj na wszelkiego rodzaju podejrzane wiadomości. Nigdy nie należy udostępniać hasła, zawsze blokować urządzenie lub wylogowywać się z konta przed opuszczeniem komputera i uważać na niezabezpieczony internet, taki jak publiczne sieci WIFI.
Sprawdź, czy istnieje certyfikat należący do DeGiro B.V.